SMT Serviceydelser
Serviceafdelingen er specialister indenfor service og procesoptimering
Serviceafdelingen
Vi besidder en meget stor kompetence på de relevante områder og udformer gerne individuelle tekniske løsninger og integration i jeres systemer, såvel som vi gerne udarbejder tilstandsrapporter med udførlig billeddokumentation, før en evt. renovering eller servicekontrakt igangsættes.
Rutinemæssige serviceintervaller forlænger maskinernes levetid og minimerer nedbrud. Vores serviceafdeling har med erfaring fra de mange maskiner vi har til at køre i hele Skandinavien, netop den viden der sikrer at vores kunders maskiner altid kører optimalt.
Langt de fleste problemer ved SMD lodning oprinder fra screeningsprocessen. HIN Service forestår naturligvis installation af vores printere, men hjælper ligeså gerne ved procesoptimering af det nye såvel som gamle udstyr.
Vores specialister har mere end 20 års erfaring i installation, indkøring og optimering af Pick & Place udstyr. Vi har testudstyr til kalibrering af hele maskinen og tilbyder adgang til Hotline efter garantiperiodens udløb. Desuden tilbyder vi reparation og service af Feedere.
Vi tilbyder at teste og optimere forbruget af N2 applikationer. Vi har også ekspertise indenfor flus rensesystemer, samt rengøring af disse.
HIN Service holder kunderne opdateret med nyeste optioner af hardware og software.
HIN Service er specialister og certificerede inden for:
- Board handling, Loader og Unloader fra eks. E-CUBE, ELECTRO DESIGN
- Screenprintere fra SPEEDPRINT
- Pick & Place fra ESSEMTEC og JUKI
- Reflow, fra eks. HELLER, SEHO og ESSEMTEC
- Vapour phase, fra ASSCON
- Bølgelodning / selektiv lodning, fra eks. SEHO og EBSO
- Vaskemaskiner fra Matthes.
Vores kernekompetenncer er:
- Årlige eller systematisk vedligehold af maskiner i form af individuelt udformede serviceaftaler
- Udarbejdelse af tilstandsrapporter med efterfølgende tilbud på renovering eller service
- AD-hoc opgaver med start på udbedring af fejl indenfor 24 timer
- Flytning og indkøring af hele produktionslinjer
- Opsamling af alle data i et enkelt og sikkert CRM system, med fejl-log og data registrering
- Et gennemfotograferet og opdateret lagersystem med de mest anvendte reservedele på lager til direkte levering samme dag
Teknisk service
Service er ikke en afdeling… men en holdning
Knowhow og proces viden er indgangsvinklen til mange applikationer. HIN service er kendt for vores stærke kompetencer inden for netop disse områder. Vores teknikere bliver løbende opdateret i loddeprocesser og er uddannet på IPC-A-610 og J-STD-001, begge på specialist-niveau.
- TPM – Total Production Management
- Vedligehold og service på line solutions
- CRM system med registrering af service intervaller
- Differentieret serviceaftaler, der tilpasses kundens behov
- Online fjernsupport
- Rensning af maskine tekniske dele
- Kæde rens i speciel ovn, samt ultralyds og is rensning
- Lokal Feeder service
- Ad-hoc service (nedbrud), med 24 timers reaktion
- Avanceret lokalt lagersystem
- Tilstandsrapport
- Procesoptimering og termografering
- Opsætning og flytning af hele linjer
- Lasermålingsudstyr og flytte grej
Serviceaftaler
Dine fordele ved en serviceaftale:
- Først i køen til service ved nedbrud
- Lavere kostpris på timebasis og 1 dags service
- Certificerede service ingeniører
- Direkte kontakt til maskinleverandør
- Originale reservedele
- Medlem af HIN gruppen, hvor alt bliver registreret i vores CRM system, så kunden kan få hurtigere support
- Direkte support nr.: +45 2019 8040 eller stk@hin.dk
- Fri transport i hele service perioden. (Kun DK kunder)